Awarie turbosprężarek
W silnikach samochodów osobowych i dostawczych poprawnie eksploatowanych turbosprężarka zwykle bezawaryjnie spełnia swoje zadanie w całym okresie eksploatacji (lub do remontu kapitalnego silnika).
W silnikach samochodów ciężarowych - po osiągnięciu przebiegu 800 000 - 1 000 000 km wskutek zużycia elementów ruchomych pojawia się wyciek oleju oraz spadek wartości ciśnienia doładowania.
Spośród wielu przyczyn powodujących przyspieszone zużycie turbosprężarki wymienić należy najczęstsze: zaniedbanie terminowej wymiany oleju silnikowego (niekiedy skutkuje awarią turbosprężarki dopiero po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów) nieumiejętne uruchomienie silnika w uszkodzonym pojeździe długo stojącym "na placu" przedostanie się ciała obcego na koło kompresji wraz z zasysanym powietrzem pojawienie się drobnego elementu silnika w spalinach napędzających koło turbiny chwilowy spadek lub utrata ciśnienia w układzie smarowania silnika nieumiejętna technika jazdy pojazdem z silnikiem turbodoładowanym
Spadek mocy silnika oraz niebieskie zadymienie - silnik spala olej wydostający się poprzez system uszczelnień turbosprężarki. Nastąpiło zużycie łożyskowania zużycie olejowych pierścieni uszczelniających wyciek oleju mieszanie oleju ze sprężanym powietrzem. Dodatkowy objaw: obecność oleju zalegającego w przewodach pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym (szczególnie na wejściu inercooler'a).
(wjazd od parkingu strzeżonego)
Tel kom.798-834-742
Biuro (091)4-851-333
Email turbotechnika@wp.pl
Vsystem © Vsystem-serwis.prv.pl